עוה"ד משה גלעד: "פרסום האזהרה בזמן הבחירות – שערורייה"

אייל ראובן No Comments on עוה"ד משה גלעד: "פרסום האזהרה בזמן הבחירות – שערורייה"

השופט בדימוס משה גלעד ב"מהדורת הבוקר": "שערורייתי בעיניי לפרסם אזהרה לראש ממשלה חודשיים לפני בחירות. הקמת ועדת החקירה היתה כדי לנסות להביא את נתניהו לאישום נוסף, אולי בעיקר למנוע את בחירתו. ראש ממשלה אינו יכול ולא צריך להיות בכל מקום, בכל דקה ובכל שעה"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השופט בדימוס, עוה"ד משה גלעד שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), על מכתבי האזהרה ששיגרה ועדת מירון לחלק מהעדים.

בפתח הריאיון הוא הסביר: "המשמעות היא חשובה. לוועדת חקירה כזו יש סמכות להמליץ להעמיד לדין בסיום חקירתה. בשלב הראשון היא גוף חוקר ולכן אנשים מוזמנים לתת עדות ללא עורכי דין והם אינם יודעים מה תחשוב הוועדה. לאחר שמיעת הראיות ישנה הערכה של הוועדה והיא כבר מבינה שקיימת אפשרות סבירה שאותו אדם יואשם בפלילים. כדי להימנע ממצב שהוא יאמר לא ידעתי שאני עלול להגיע לכך, הנה בא מכתב האזהרה שאומר אנחנו בשלב הזה מעלים בפניך את האפשרות שאתה עלול להיות מואשם בפלילים ולכן לפני סיום עבודת הוועדה תינתן לך הזכות להגיב, להתייעץ עם עו"ד, אתה יודע ומוזהר שדבריך עלולים לשמש נגדך בחקירה או אישום פלילית".

הוא מתח ביקורת על מכתב האזהרה לנתניהו: "מדובר בדרך לא דרך לנסות להביא את ראש הממשלה אולי לאישום נוסף, אולי בעיקר למנוע את בחירתו. הבאת ראש הממשלה בפני הוועדה הייתה מיותרת. ראש ממשלה אינו יכול או צריך להיות בכל מקום בכל דקה ושעה; אינני יודע אם היו למישהו טעמים פוליטיים, אין לי ראיות לכך". 

לדבריו "ראש הממשלה הוא הדמות המבצעת הגבוהה ביותר במדינה. אין דבר שידו כביכול לא יכולה לעסוק בו. במדינה יש דברים כמו מלחמה, תאונות וכו'. 

"אנחנו יודעים היטב שהתקציבים הם יריעה קצרה. ברור לגמרי שמירון לא הייתה מתוחזקת כמו שצריך, השאלה האם ראש ממשלה יכול לצפות שביום מסוים יהיה שם אסון? זה קשה מאוד. לא כל דבר מצריך ועדת חקירה שהנה בסופה אנחנו רואים גם מכתב אזהרה ערב בחירות. זה מאוד שערורייתי בעיני לפרסם את זה חודשיים לפני בחירות. אני סבור זה מיותר לגמרי. תן לעם להחליט ואז תבוא ותגיד".



0 תגובות